Rabu, 13 September 2017

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE TEMPAT BERSEJARAH DI MELAKA

Pada 5 September 2017, Kelas Pendidikan Khas SJKT Paya Rumput telah mengadakan Lawatan Sambil Belajar Ke Tempat Bersejarah dan Tempat Menarik Di Melaka. Seramai  2 orang guru dan seorang PPM serta 5 orang murid dari kelas pendidikan khas telah menyertai program ini. 

Objektif lawatan ini adalah untuk mendedahkan kepada murid mengenai tempat-tempat bersejarah dan tempat menarik di Melaka. Selain itu, program ini juga bertujuan untuk menyiapkan tugasan Penilaian Alternatif Sekolah Rendah di mana tugasannya memerlukan calon untuk menceritakan dan membuat risalah mengenai tempat bersejarah dan tempat menarik di Melaka. Apabila murid dibawa ke tempat tersebut boleh memberi inspirasi kepada murid tersebut untuk menceritakan kepada kawan-kawannya dan sekaligus murid tersebut dapat memahami perjalanan sejarah di Melaka serta kenapa kawasan itu menjadi satu tarikan kepada orang ramai untuk mengunjunginya.

Antara tempat-tempat menarik yang dilawati ialah Muzium Kapal Selam, Perigi Hang Tuah, Rumah Terbalik, Kota A' Famosa, Jonker Street dan Muzium Samudera.






































































Tiada ulasan:

Catat Ulasan